Platser

Expired!

ÅRSMÖTE 2024

Onsdagen den 7 februari kl. 18.30

Årsmöte i Huvudbyggnaden på Skälby, Stora salen.
Vi börjar med sedvanliga årsmötesförhandlingar följt av föreläsning.

”Vad är skogsträdgård och varför det?”
Lina Jakobsson är utbildad Green Urban Developer (grön stadsutveckling) och har läst kurser i “Odling som livsstil” med inriktning mot permakultur, samt trädgårdsdesign.Skogsträdgårdsodling är en del av permakulturen och handlar om att skapa ett ätbart ekosystem som med liten arbetsinsats ger frukt, bär, nötter, svamp och perenna grönsaker. Lina har provat denna metod i olika format, alltifrån balkong och liten radhusträdgård till den villatomt hon har idag med en köksträdgård på 10 bäddar, växthus och en del med inspiration av skogsträdgård, samt en tomt för rotfrukt, potatis och lök på Öland. Idag med permakultur som utgångspunkt och grund.

Föreningen bjuder på semla och kaffe/te. För att veta hur mycket fika vi ska planera för vill vi att du anmäler dig till info@kalmartradgardsforening.se.

Evenemanget är avslutat.