KALMAR TRÄDGÅRDSDAG 2019

jun 15, 2019

Lördagen den 15 juni

Studiefrämjandet tillsammans med Kalmar Trädgårdsförening och Trädgårdsamatörerna Ö-STA introducerades Kalmar Trädgårdsdag i Nya Skälbyträdgården.

Trädgårdsföreningarnas medlemmar hade växtförsäljning av eget material. Trädgårdsjohan Gröna Visioner svarade på frågor om trädgård och trädvård.

Många externa försäljare var på plats. Till exempel B´Ströö från Byxelkrok, Funkiagården från Fridlevstad och Larsson Plantskola från Ulricehamn.

Lars-Gunnar Lindberg från Sydrosen höll föredrag om tomater och rosor. Hembakat fika i stora växthuset. Möjlighet att titta in i ”Tropiskan” i Kalmar kommuns växthus. Växtlotteri med löpande utdelning.

Det blev verkligen en succé. Massor av besökande kom till Skälby denna härliga sommardag.