LIVSVIKTIGT – ODLA DIN HÄLSA

mar 14, 2019

Torsdagen den 14 mars 2019

Fullt hus och succé för Åke Truedsson som talade från sin nya bok, Odla din hälsa, ett livsviktigt ämne. Det tyckte även många av medlemmarna i Kalmar Trädgårdsförening, med flera denna torsdagskväll i mars.

Stora salen på Skälby fylldes till brädden, där vi fick en nyttig, tänkvärd och faktaspäckad föreläsning.

Som Åke med allvar påpekar, vissa sjukdomar som ökar kan vi själva till stor del mota genom att äta bättre mat och skaffa oss kunskap om vad kroppen behöver. Grönsaker, rotfrukter, frukt och bär. Vi fick tips på bra och odlingsvärda sorter. Se www.sktradgard.se

Åke och hans familj odlar själva allt de äter och som kommer från jorden. Många års erfarenheter från odling och förädling av egna sorter ger en unik odlarkunskap som han gärna delar med sig av i föredrag och kursverksamhet. Försäljning av fröer, böcker, marmelader och annat nyttigt sköttes under kvällen av Åkes dotter Linda.

Trots allvaret i föreläsningen lyckas Åke få oss att skratta då och då, ett bra knep att förstärka!

En bra och trång medlemskväll, där tyvärr kaffet tog slut men smörgåsarna räckte till!

Tack till er alla som kom!

Liselotte Hellström